torsdag 11. juni 2009

Rant

I dag skulle jeg shoppe. Det skjedde ikke. Jeg endte opp med en bikiniunderdel med fin sløyfe på rompa, og en overbevisning om at H&M designerne hater pupper. Særiøst. Jeg er ikke en glamormodell. Jeg har normalt store pupper. Og ingenting passer. Trekant-bikinier er ikke for store pupper. Jeg er redd de skal falle ut, eller se ut som om de vil rømme. Desuten gir den ingen støtte og ingen form. Jeg vil ha en helt vanlig bikinioverdel, formet ala en bh. Det er vanskeligere enn jeg trodde. Og tydeligvis totally not. Jeg skjønner at trekantbikinien er in. Den er fin på de den passer til. Den passer ikke til meg. Pliiis gi meg et alternativ? Jeg vil ikke være hun rare på stranda med uformelige pupper på rømmen, som blotter hvert andre minutt. Jeg fant heller ingen shorts. Jeg er ikke en shorts-jente. Jeg er en kjole-jente. Men shorts er praktisk, og jeg tenkte de kunne være smart å ta med meg en på Roskilde/ i det hele tatt eie en eneste shorts. Men...det er ikke så lett. Enten er de for små, og jeg har ikke slanke nok lår til å komme unna med det, eller så er de lange, men det passer liksom ikke helt med stilen min det heller, det blir så...guttete? Jeg vet ikke. Sandaler er også et problem. Jeg vil ha Ingeborg sine, de fra dinsko, i brunt skinn, med passelig mengde reimer. Når mengden reimer blir for stor føler jeg at jeg burer inne føttene mine, og at jeg er en statist i en film fra romertiden. Som gladiator. Også er det disse tærne, aka mangelen på tå aka det jævla mellomrommet mellom stortåa og resten av tærne (jeg har alle fem tærne mine altså). Upraktisk for flip-flop sandaler, som flippflopper for mye, fram og tilbake og gir meg gnagsår, og upraktisk for alle andre sandaler som er åpne foran og roper "se på freakshowet". Okai. Det er ikke et freakshow. Men det ser litt feil ut. Sånn ellers forsøker jeg virkelig å ikke kjøpe klær/ting jeg ikke trenger. Sparesparespare. Jeg må ha lommepenger og reisepenger til Roskilde, jeg skal ha penger å handle for i Italia, og betale hotellrom + reisepenger i Kjøbenhavn. Så jeg forsøker å gå minst mulig amok blant fine kjoler og høye heler, men...men. Livet er hardt.

Jeg har fortsatt ferie. Jeg leser bøker. Jeg er ferdig med "Charlotte Isabel Hansen". Jeg har fryktelig mye fritid. Hvis noe skjer/noen finner på noe gøy, eller ikke fullt så gøy, men sosialt, så er det bare å si i fra. I'm free (to do whatever). Bortsett fra lørdag. Da er det jobb. Jeg gruer meg ikke engang. Huhei.

2 kommentarer:

metallicatrollet sa...

Du skal få låne masse fine bøker av meg, også skal vi leke sammen. JAAAAAA?! Synes det. Hvor kjøpte du underdelen? Den vi snakket om? JEG MÅ HA DEN! oO

Flomp sa...

De hang den opp på H&M på oslo city når jeg var der :) Så den kom akkurat til butikken.