tirsdag 7. juli 2009

:)

Dårlige ting med Roskilde : Flaskepanterdama som stjal digitalkameraet mitt, dagen jeg var så fyllesyk at jeg ikke orket å se på alkoholavdelingen i matbutikken (det gikk heldigvis over), ekstreme mengder støv i kombinasjon av solkrem og svette - som satte seg i alle mine hvite sommerklær å gjorde dem brungrågule (niiice), urinstanken fra gjerdene, enorme møll, å våkne i et 50 graders telt av at du særiøst svetter i hjel, vannblemmer og barnslige naboer.

Fine ting med Roskilde : Alt annet. Konsertene, den gode stemningen, de sinnsyke tingene folk gikk kledd i, de fine klærne folk gikk kledd i, drikkeleker, latterkramper hvor en ikke klarer å slutte å le - men gisper etter luft og gråter av latter, allsang til konserter, allsang i campen, å få sitteplass på bussen hver eneste gang, å campe et sted hvor det er gress - ikke gjørme, støv og steiner, fine mennesker, hysteriske fyllesitater, sol, å ligge i skyggen å lese, å sove i en park, å bade, cosmopolitankuer, å gå barbent, å danse villt til Michael Jackson med randoms, å baksnakke panteflaskedama med random gutter som hadde søt dialekt, å sitte i gresset å høre på koselig musikk, skyfri himmel, Marius med poncho, rosa cowboy hatt og Kanye West solbriller, glowsticks, å hyle "all I wanna say is that they don't really care about us", å danse villt til Gogol bordello, sene kvelder, den rosa bokji, å besøke andres camper, å få besøk av andre camper, samhold og smil. Masse smil.

Vi fikk sett Coldplay, Mew, Nine inch nails, Pete Dorethy, Nick Cave & the bad seeds, (litt) Kanye West, Oasis, Gogol bordello, (litt) Lily Allen, Katzenjammer, Fleet Foxes, (litt) Klovner i kamp...og diverse andre band som fungerte mest som bakgrunnstøy til øl og cider og mat. For andre år på rad hadde vi fantastisk vær, nesten litt for fantastisk, det var ingen vind og masse svette mennesker. Og vi klagde, men vi mente det egentlig ikke. Som Glennruben skrev : "Vi klager på været...men vi elsker det". Også bodde vi visst nærme en nakencamp for det krydde av nakne menn. I matkøen, i dokø, i ølkø, på stranda, i byen (som skulle ta hennatatovering). Roskilde var bra, og jeg renger med at jeg er der neste år også. Tjohåi. Bli med du og!

3 kommentarer:

Barbro sa...

Ja, jeg vil være med til neste år!

metallicatrollet sa...

jævla dust, vi så nine inch nails også. jeg slår opp!

Flomp sa...

Haha, sorry, jeg så over hva jeg krysset av i programmet, har sikkert glemt flere.