torsdag 23. juli 2009

Turisme : Italia (Sorrento,Capri og Pompei)






























Dette er noen av turistbildene mine fra Italia. Vi bodde i Sorrento (med utsikt over vulkanen Vesuv), og dro på utflukter til Pompei og Capri. Fryktelig mange fine butikker, desverre var det ikke fullt så fine priser. I Capri var Lacoste lowclass, i resten av byen var det Valentino, Gucci, Dolce&Gabbana, Pucci, Alberta Ferretti, Fendi, Salvatore Ferragamo, Cesare Paciotti, Mulberry, Louis Vuitton, Prada, Moschino, Bvlgari, Swarovski, og butikker som solgte merker som Versace, Marc Jacobs, YSL, Miu Miu, Chloe m.mer. Utenfor resturangene hang bilder av kjendisene som hadde vært på besøk (Beyonce og Jay-Z,Sylverster Stalone,Michael Douglas,Catherine Zeta Jones,Tom Cruise etc etc). Det var galskap. Overalt var det pene,styrtrike mennesker med femten cm stiletthel på glatt brostein, og piccoloer med traller fulle av Louis Vuitton kofferter. Sorrento var litt billigere, men man fant sjelden noe til under 800 nok. Det var massevis av salg, en hvit D&G kjole - nå kun 9000 nok. Versace sko - halv pris : 10000 nok. Jadda. Så. Det var hjertesmerte. Kjærleikssorg. Så mye fine klær, og så liten lommebok. Desuten var størrelsene lite hyggelige, italiensk 40 var en amerikansk 4. Jeg fikk likevell kjøpt to par sko, da sko (som jeg allerede har dedikert et innlegg til) ruler. Om dagen tok vi heis (!) ned til stranda (byen er veldig bratt, og full av klipper), og om ettermiddagen spiste vi på fine resturanger, tittet i butikker, og satt på barer. Cosmo is my friend. Alt i alt snylter jeg meg fortsatt gjerne med på familieturer til syden.

2 kommentarer:

metallicatrollet sa...

så fine bilder. jeg blir gjerne med familien din på tur jeg, altså, bare å ringe. ;)

ingo sa...

Wow, så pent! Bortsett fra Pompei-menneskene, de var ekle. :s

Jeg vil ogogogogogog. =)