torsdag 15. juli 2010

...



Ferien løper fra meg, som vanlig. Plutselig skal alle vekk, det er for mye og gjøre (for mye å føre), og det er blitt umulig å planlegge noe som helst, hverken telttur eller storbyweekend. Jeg kunne ønske jeg fortsatt var på Roskilde, der var det nullstressjoggedress. Nå tenker jeg på skoleskoleskoleogherregudjeghaterpraksisplassenmin. Nav frogner, hvis noen lurte. Arbeidsformidling for psykisk syke. Det er sikkert en ok ting å jobbe med, men det var virkelig ikke det jeg ønsket meg. Jeg ønsket meg en praksisplass hvor jeg kunne jobbe med barn og ungdom, det er jo det jeg vil jobbe med, og jeg trenger så mye erfaring som mulig. Jeg kunne også tenke meg å ha praksis på et dagtilbud for psykisk syke, hvor det var mer fokus på samhandling og slikt. Nå føler jeg at det bare handler om å få folk ut i jobb, og passe på at de holder seg der. Og hvis jeg først skulle få en slik praksisplass kunne jeg vel fått arbeidsformidling for unge utenfor arbeidsmarkedet (jeg vet at mange sosialkontor har egne avdelinger for dette). Så. Gah. Jeg er ikke fornøyd. Og det er en viktig greie som gir viktig arbeidserfaringer, varer i tre måneder og fører til en stor praksisoppgave.

Men, ok, nok syt. Sånn ellers har jeg...ja, hva har jeg gjort? Jeg har sett veldig mye True Blood (it's addictive!). Jeg har gått rundt nøklevann. Jeg har spist is i sola, både på Bøler og ved Aker brygge. Jeg har spist på Peppes med familien. Jeg har klippet meg. Jeg har forsøkt å få litt farge, på nøklevann, og på verandaen. Jeg har hatt Dessie på overnatting. Jeg har lagt meg alt for sent, og sovet alt for lenge. Jeg har spist vafler og poppet popcorn. Jeg har hatt besøk. Jeg har lest. Jeg har spilt ølkubb i frognerparken. Jeg har ikke kjedet meg en eneste dag. Hm. Det er det jeg husker hvertfall, og ferien flyr forbi, as always.

(Credit : Lina Scheynius)

Ingen kommentarer: