fredag 24. desember 2010

It's beginning to look a lot like christmas



I dag hadde vi bål på stuebordet. Noen (hosthost) hadde lagt fra seg en gave pakket inn i avispapir litt for nærme et stearinlys. Avispapir beveger seg tydeligvis i varmen, og vusj, så var det brann. Jeg forsøkte panisk å hente vann, men jeg hentet ikke nok, så mamma måtte vise handlekraft og tok tak i hele pakken, mens den brant, og kastet den ut i snøen. Nå har mamma brannsår oppover armene, og blemmer på alle hendene, men huset står, og det blir jul likevel. Vi måtte vaske hele stua på nytt fordi den var full av askebiter, men ingenting annet tok fyr. Heldigvis. Action i hverdagen er oppskrytt.

Resten av dagen har jeg brukt på å pakkepakkepakkepakke-pakkepakkepakkepakke og pynte et begredelig pepperkakehus (tidenes styggeste?). Også har jeg tannverk, men jeg later som om jeg ikke har det. Jeg har ikke råd. Jeg har ikke tid. Jeg har ikke lyst. Møkka-føkkings-visdomstannhelvete. Krysser fingrene for at det går over uten tannlegehjelp. Jeg er ikke helt overbevist.

Og ellers? Ellers er det jul (when and how did that happen?). I går var jeg på julemiddag hos Hanna, det var utrolig hyggelig. Peis og stearinlys og julemusikk og ribbe og utrolig mye annen god mat og søtten andre kjempefine folk. Masse latter og kos, snø utenfor vinduet, gaveutdeling og, for første gang i år, julestemning.

Nå gleder jeg meg til disneykavalkaden, julestrømpe og gaver. Hurramegrundt.

(Credit : breathein)

1 kommentar:

Emilie Conchepcion sa...

unngå brus og syrlige drinker for å bevare fred. melk hjelper masse. vann er bra.

stakkars moren din!