søndag 26. desember 2010

T-pain



Jeg har vært på tannlegevakten og begynt min første (og forhåpentligvis siste) rotfylling. En ubrukelig skoletannlege har lagt fyllingen min feil, slik at den har flyttet seg helt ned til nervene i tanna. Tannlegen måtte borre det opp, og rense bort puss og døde nerver med en tynn nål rundt tannrøttene (deiligdeilig). Helt ærlig, det var ikke så ille som alle skal ha det til. Nå er jeg ikke ferdig med behandlingen enda, jeg må til en annen tannlege for å få en permanent fylling, og det blir sikkert inni helvetes dyrt, men skikkelig vondt gjorde det ikke. Det verste var lukten av svidd og borr og døde nerver, som jeg ikke kunne la vær å puste inn fordi munnen min var full av tannlegeredskaper. Nå er jeg satt på en pencilinkur jeg må bli ferdig med før nyttårsaften - alkohol og antibiotika er visst ingen god kombinasjon har jeg hørt. Forøvrig knasker jeg smertestillende som det var godteri. I går tok jeg tre paracet, tre vanlige ibux og tre ekstra sterke (migrenemedisin) ibux, uten at det hjalp nevneverdig. I dag hjelper de faktisk, og jeg har veldig vondt, så jeg spiser dem og tenker på den stakars leveren min. Så ja, livet er for kjipt aha, det snør nesten hele åååååret. Neida. Jul er fint. Rotfylling og kostnadene som følger med er derimot ikke like fint.

(credit : lafrijola flickr)

1 kommentar:

metallicatrollet sa...

Uff, lille. At det skulle bli så ille, også i julen. "( Stakar! Håper det ikke blir kjempeau fremover. Hvor lenge er du på penicillin? God bedring-mosi. <3