onsdag 2. mars 2011

The mood it changes like the wind



I dag har jeg vært produktiv. Produktiv. For første gang siden...tidenes morgen. Ikke helt, men nesten. Jeg har stått opp tidlig, dratt på skolen og hatt undervisning, og jobbet sammenhengende (!) med bacheloroppgaven i mer enn fem timer når jeg kom hjem. Jeg vet ikke hva som går av meg, men det varer nok ikke så fryktelig lenge. Så, ja. Bachelor. I går trodde jeg at jeg skulle drukne i selvmedlidenhet og angst. Jeg hadde hatt min første veiledning og var fullstendig overveldet over alt jeg, lille meg, skal klare å produsere, og kvalitetskravene jeg skal oppnå. "Var" blir feil. Jeg er fortsatt der. Det er bare littebittegranne enklere i dag, stort sett fordi jeg har valgt å fortrenge drøftingsdelen av oppgaven, og fokusere på innledning og teori. Jeg vil så fryktelig gjerne gjøre det bra. Jeg vilvilvil ha B. Og det er mulig, jeg har tross alt fått B på mine tre siste eksamener. Samtidig vet jeg at det også kan gå dårlig. Jeg har fått D på eksamen før. Det var ikke gøy. Og jeg leser andre bacheloroppgaver, og kjenner at jeg helst trenger en pose å puste i, for herregud hvordan skal jeg klare å produsere noe sånt? Uæaha.

Ellers er det snøtåkekulde, gale VM folk overalt, tull med tbanen og jeg er veldig klar for april. Også trenger vi en ny sofa hjemme, ryggen min dreper meg. Skolearbeid tar på. I mens hører jeg på litt gladmusikk. Young Blood av The Naked And Famous og soundtracket til Where the wild things are (Karen O and The Kids).

2 kommentarer:

metallicatrollet sa...

jeg kjenner angsten ramme her og. hold mig, jag har ångast! skal vi bruke hverandre som psykolog og hjelpe hverandre litt til uka? og hvis det failer; skal vi kjøpe en treliter med is, eller sjokolade, og lage feite babyer? :)

Flomp sa...

Jeg trenger kos. Og trøst. Og beroligende midler.