torsdag 21. april 2011

---



Det er påske, men jeg har egentlig ikke ferie. Egentlig. Jeg kan ikke akkurat si at jeg har vært på mitt mest produktive, men jeg har da gjort noe. Jeg forsøker stadig å kutte ned sideantallet i oppgaven min, jeg har hvertfall to-tre sider for mye, jobber med noen kronglete formuleringer og med avslutningen, men oh my, jeg er ganske så ferdig med skrivingen. Mitt aller største problem er at jeg, wait for it, ikke har noen problemstilling. Hosthost. Herregud. Jeg vet. Problemstillingen er jo den du skal ha klar før du skriver noe som helst. Jeg hadde en problemstilling. Så måtte jeg forkaste den etter veiledning. Og jeg lagde aldri noen ny. Så, ja, jeg har gjort kunststykket å skrive en hel bacheloroppgave uten problemstilling. Det er nesten imponerende. Nå må jeg bare finne ut hva i all verden jeg faktisk svarer på i oppgaven. Vel, egentlig vet jeg jo hva jeg svarer på, men det passer ikke til utformingen av en problemstilling. Jeg svarer på noe veldig konkret (om to konkrete tiltak kan bidra til å styrke resiliens), men jeg er nødt til å omskrive det til en litt mer generell problemstilling, for å så avgrense etterpå. Uøh. Meh. Mipmip. Du vet. Jadaså. Og ellers spiser jeg påskegodteri, ser på gansterfilmer (jeg har sett Godfellas, The godfather 1 og Millers Crossing hittil), leser britisk Elle, går på tur og føler meg lettere til sinns på grunn av sola.

(Credit: Judy Pak )

2 kommentarer:

stokkefot sa...

Haha, jeg har bytta problemstilling etter hver veiledning, jeg. :p Men jeg er fornøyd med den jeg har nå, endelig.

Sjefen hadde et lurt tips angående problemstillinga: les kun drøftinga og finn ut hva du skriver der, så ser du hva du har svart på. Han sa at for å sjekke om man har svart på problemstillinga kan det være lurt å la noen andre lese drøftingskapittelet uten å vite om probl.stillinga, og så la dem gjette. ;)

Skulle gjerne sett på den, jeg, men da ender jeg sikkert opp i panikk fordi vi ikke har skrevet akkurat det samme. :p

Flomp sa...

Det jeg har svart på er "Kan hjelpetiltakene SMIL-gruppe og ICDP-veiledning fungere som en resiliensstyrkende intervensjon?", men så er det så veldig konkret når man nevner tiltakene at veileder mener jeg burde ha en mer generell formulering i problemstillingen, og så avgrense i oppgaven. Hvis ikke kan oppgaven bli for snever. Så jeg må få til å omformulere det på en smart måte...meeeh.