torsdag 7. april 2011

The hardest part



Det er 7 april. Når skjedde det? Plutselig er det fortsatt lyst når vi begynner ettermøtene på jobb, plutselig er det nesten ingen snø igjen, og jeg tror jeg har mistet litt oversikten. Jeg går stort sett ikke ut hvis jeg ikke skal på jobb, i stedet graver jeg meg ned i bacheloroppgaven min. Jeg fikk nesten hjerteinfarkt når jeg oppdaget at 14 april er neste uke, noe som betyr at jeg skal ha siste veiledning og må sende inn alt jeg har (har jeg i det hele tatt noe å sende inn?) innen tirsdag, noe som betyr at jeg har jævlig dårlig tid, og herregudfaenihelvetepanikkpanikk, vi er snart halvveis ut i april (selv om den nettopp begynte) og 3 mai skal jeg ha skrevet ferdig hele jævelskapen. Jeg klarer ikke å drøfte. Jeg kan belyse. Jeg er en jævel på å "gjøre rede for". Men å drøfte, i denne sammenhengen virker stadig mer håpløst. Jeg kan drøfte påstander, jeg kan drøfte for og mot EU, hijab, datalagringsdirektivet etc, men her skal jeg drøfte om konkrete forebyggende tiltak kan bidra til at barn utvikler resiliens. Jeg skal knytte en sammenheng som ingen har knyttet før og det gjør meg panisk for det er jævlig vanskelig og krever masse kunnskap jeg ikke tror at jeg har. I tillegg skal jeg ha en egen stemme. Jeg foretrekker å være taus. Altså, jeg skal vise "min stemme" men absolutt alt må være knyttet til teori. Jeg kan skrive at "denogden mener sånn, mens den mener sånn, men på grunn av det denne sier vil jeg hevde at...". Jeg kan bare komme meg ytringer der jeg finner andre kilder som mener det samme. Uæahhdwhfdbdshfywiu. Når jeg kommer ut i dagslyset igjen, sånn i juni eller noe, så lover jeg å blogge om noe annet. Som hvor kult det er å være arbeidsledig. Jeg kan bli den nye Linnea Myhre.

Jeg forsøker å muntre opp innlegget litt med et bilde av delfiner. Weow.

(Credit : sin!sin! flickr)

3 kommentarer:

stokkefot sa...

Word!

metallicatrollet sa...

I can relate.

Men husk.

Jobbe for å leve, ikke leve for å jobbe. <3

Flomp sa...

Haha, den gamle, vise mannen på t-banen <3