søndag 1. mai 2011

Hell is around the corner



Kroppen min har låst seg i en kronisk eksamensangst modus, men jeg har ikke bare eksamensangst, jeg har...jeg vet da faen, en eksistensiell livskrise. Heh. Ok, så dyp er jeg ikke. Men. Uæææah. Om en måned er jeg ferdig med utdanningen min. Og jeg er prinsesse vilikke. Vil ikke slutte å jobbe på klubben. Vil ikke søke ny jobb. Vil ikke jobbe 8-4, hver dag, resten av livet. Vil ikke måte leke voksen. Vil ikke jobbe med skumle, alvorlige saker. Vil ikke være den yngste på arbeidsplassen. Vil ikke se på leiligheter. Vil ikke betale mer alvorlige regninger en månedskort og bsu. Vil ikke, vil ikke, vil ikke. Mamma finner stillingsannonser til meg, kom igjen, det er ikke farlig å søke, sier hun, og det er ikke farlig å søke, men det er farlig med jobbintervju og det er farlig å få jobb. Og jeg vet at jeg utsetter noe uunngåelig, men det pleier jeg å være jævlig god til. Jeg burdeburdeburde søke på jobber, virkelig. Hvertfall på de som faktisk virker spennende. Jeg bare...klarer ikke. Barnevernet, for eksempel. Barnevernet trenger folk. Men, herregud, jeg kan jo ikke jobbe der, med massevis av voksne mennesker som faktisk har peiling. Jeg er ikke klar. Jeg vil gå på videregående og drikke meg full i skauen. Jeg vil ikke ha ansvar. Dessverre har jeg tatt en utdanning som innebærer massivt ansvar, ansvar for andres liv, og herregud jeg er bare 21. Hva kan jeg? Jeg får nesten ikke puste når jeg tenker på det, jeg vil bare dra på fest og skrike "foooooreeeeever young, i wanna beeee fooooreeeeever young" og se på Peter Pan på repeat. Så, ja, jeg trenger en pose å puste i, en liter med vodka og...morfin.

(Credit: Yllanna flickr)

4 kommentarer:

metallicatrollet sa...

Jeg skjønner hva du mener. Men du får nok ikke en jobb der de ikke tror du har det som skal til, og jeg tror du kan mer enn du tror selv. :) Jeg vil også bare gå på skole, og ha det livet jeg har nå. Synkronposepust og morfinkos.

Flomp sa...

Jeg vil være evig 21, men med evnen til å være full som en 16åring i skauen :P

stokkefot sa...

Ai, jeg kjenner følelsen. En ordentlig jobb føles forferdelig stort og forferdelig ansvarsfyllt. Men vi er ikke de eneste som er ferdig utdanna sosionom/barnevernspedagog i en alder av 21-22, og heller ikke de siste, og vi skal klare oss fint, det er jeg sikker på! :)

Flomp sa...

Du er da hvertfall i gang :) Jeg bare utsetter og prøver å gjemme meg :P