fredag 15. juli 2011

"But I was still lying and I knew it. I lie to myself all the time. But I never believe me." - The Outsiders



Neida. Så. Du vet de dagene når du skjønner at du burde slutte å spise, og aldri begynne igjen? Da hjelper det ikke med hjemmevideoer. Jeg har også skjønt at jeg må slutte å gå med fine sko, og bare omgås mennesker som er minst ti cm høyere enn meg, slik at de slipper skrekkopplevelsen av å se ansiktet mitt fra feil vinkel. Her om dagen bladde jeg igjennom dagboken min fra sjetteklasse. Det er sånn ca ti år siden jeg bestemte meg for å slanke meg for første gang. Dessverre har det meste foregått inne i hodet mitt siden den gangen. Jeg er veldig flink til å tenke på å gå ned i vekt. Hadde jeg faktisk klart å holde på viljestyrken min hadde jeg sikkert vært anorektiker for lengst. Ikke at det er en bra ting. Heldigvis og uheldigvis holder jeg meg til å syte, klage, lage slagplaner i hodet mitt, og forbanne verden for at usunn mat er god og sunn mat er vond. Skikkelig effektivt altså.

(Credit : Teresa Q's flickr)

Ingen kommentarer: