onsdag 20. juli 2011

For blue, blue skies



Jeg har ofte sagt at kroppen min motarbeider meg. Som regel har det ikke vært så veldig særiøst, men til tider blir man lei av lange forkjølelser med astma, kroniske skulder/nakkeplager og hodevondt og kondisen til en 90-åring. Det meste av dette, med unntaket av astmaen, kan nok forbedres...mye, med trening. Derfor har jeg trent. Og gått på tur. Roligere 45-minutters turer med mamma, og lengre turer i raskt tempo med Hanna. Jeg har faktisk vært ganske flink. Men nå har jeg helt forjævlig vondt i knærne. Og det går ikke over. Hele den øvre kneskåla er vond, på begge beina, særlig når jeg går ned eller opp bakker/trapper. Det gjør vondt å være nær de. Nå har jeg hatt vondt de siste fire dagene, og det blir sakte verre. Jeg kan nesten ikke gå i nedoverbakke. Så derfor syter jeg om at kroppen min motarbeider meg. Sabotasje. Jeg liker faktisk å gå tur, men nå begynner det å bli jævlig vanskelig. Selvfølgelig kan jeg fortsatt trene styre, men knebøy, og øvelser der jeg faktisk får opp pulsen mer blir jo jævlig vanskelig når en ikke kan bøye kneet. Meeeh. Meh. Det rimer på kneee. Men, uansett. Jeg følte for å syte litt.

Ellers skjer det fint lite. Jeg var på en veldig fin fest sist helg, men det har de fleste sett bildene fra allerede. Også går jeg som sagt mye på tur. Jeg og Hanna gjenoppdager nærmiljøet, blir angrepet av knott og har litt grevlingangst når vi går rundt østensjøvannet. Jeg ser fortsatt på Shameless US. Jeg leser tre bøker på en gang, og blir ikke engasjert av noen av dem. Vurderer sterkt å gjenlese den siste Harry Potter boken. Hm. Også har jeg feiret bursdagen til søsteren min, og forsøkt å begrense kakeinntaket. Og som alltid flyr sommerferien, uten at jeg får gjort halvparten av det jeg så gjerne skulle. Som å drikke meg full i frognerparken hver dag det er fint vær, sitte ute på en benk og spise is, dra til sjøen for å bade, dra på byen, se menneskene jeg vil se ofte nok, reise, nyte fritiden. Eller det jeg faktisk burde. Som å søke jobber. Så hva gjør du neste år da? Hkashdiegfbegfwuef. Søker trygd. Utnytter systemet. Jeg er faktisk sosionom. Jeg burde kunne smutthullene.

Jo, også hører jeg endel på en ny sang (igjen). Den er litt treig, og sikkert en sånn sang som mange syns er kjedelig og intetsigende...men, jeg vet ikke. Det er noe med den som jeg liker. For blue skies, av Strays don't sleep. I never believed you / I only wanted to / [...] Could I have saved you? / Would that’ve betrayed you? / I wanna burn this film / You alone with those pills / What you couldn’t do I will / I forgive you.

(Credit: Margaret Durow flickr)

Ingen kommentarer: