torsdag 6. oktober 2011

The whole world is moving and I'm standing still



Jeg er litt mindre arbeidsløs nå enn sist. Det er ikke mye, men jeg skal hvertfall være vikar ved en annen fritidsklubb de neste fem ukene. Huhei for litt mer penger og litt mer meningsfullt tidsfordriv. Sånn ellers forsøker jeg å lage mitt eget tidsfordriv. Dessie er selvfølgelig god å ha. Vi er blitt turbuddies, og i dette landet er det now or never, for neste uke kan det begynne å snø. Så vi har gått tur, stort sett i en og en halv time, i rakst tempo. Også har vi spilt kinasjakk. Hjernetrim (for barn). Dessverre er moren min mester i kinasjakk, så hun slo oss til og med når hun måtte spille mot begge samtidig. Så, ja. Jeg leker med Dessie, går tur med Dessie, ser Big Brother (jeg vet, jeg vet, ikke bra) med Dessie, også har jeg begynt å trene igjen. Jeg har dessverre gått tom for bra bøker å lese, har hvertfall ikke funnet noen som fenger meg, selv om jeg dro med meg fem bøker hjem fra biblioteket her om dagen. I stedet har jeg påbegynt Dexter. Ahhhh, Dexter ass. Sinnsykt bra. Også har jeg funnet ut at jeg trenger en planbok (eller en plan). Men jo. Jeg trenger en kalender av noe slag. Jeg blir veldig stressa av å skulle huske alt heeelt selv. Særlig nå de to neste ukene når jeg skal til tannlegen, frisøren, veiledning for kneet, manuellbehandling av nakken og jobbe ekstra. Savner studentkalenderen. Eller, kanskje ikke. Den var bælstygg. Men nyttig. Definitivt nyttig. Sånn ellers kommer jeg meg ikke i seng om kvelden, eller opp om morgenen, men det er jo ikke akkurat sjokkerende i min familie (der jeg stadigvis må bruker timer på å vekke min egen mor). Tror jeg muligens er halvt vampyr. Også håper jeg å komme meg til Sogndal snart, for å drikke meg full med Ingeborg omkranset av epletrær, fjords and fjells (ok, kanskje jeg har sett for mange reklamer for Lerum).

(Credit : dejvicka flickr)

1 kommentar:

metallicatrollet sa...

:D YEAH! Her var det mye meg.

Også, boktips fra Dessie:

Audrey Niffenegger - The time travellers wife
Erlend Loe - Stille dager i Mixing Part
Tony Parsons - Stories we could tell

og siden du liker krim:
Arnaldur Indridason
eller hva med Camilla Läckberg? Så får du deg noen fine serier med mange bøker å henge med på og. :D