fredag 9. mars 2012

The dog days are over


Jeg har fått meg jobb. Som sosionom. På ekte. Og det er sinnssykt skummelt og veldig spennende. Det er selvfølgelig fantastisk deilig og endeligendeligendelig slippe den evinnelige jobbsøkingen, og å vite at jeg faktisk har fått meg en jobb der jeg har bruk for utdannelsen min. Med ordentlig lønn. Sånn som voksne får. Med eget kontor og fancy nøkkelkorttingsebombs. Og rundt 80 klienter som omtrent må gå sultende hvis jeg ikke gjør jobben min. Heh. Det føles litt som om jeg leker voksen, leker sosionom, når jeg egentlig bare er en ball av prestasjonsangst. Jeg vet ikke hva jeg holder på med. Eller. Jo, nei. Jeg surrer ikke rundt helt uten mål og mening, jeg har jo faktisk studert, jeg har hatt fire dager med superopplæring med Stina, men likevel. Jeg har et utrolig stort ansvar, og det er skummelummelt (bare det at jeg nettopp brukte ordet skummelummelt burde vel egentlig diskvalifisere meg fra å inneha en stillingstittel som sosialkonsulent). Men, hvertfall. Jeg er i gang. Jeg har en jobb. Jeg kommer til å tjene nok til å virkelig spare penger, slik at jeg kan flytte hjemmefra før jeg blir en sosialt isolert 35-åring med for mange kosedyr på barnerommet. Skal se det blir folk av meg og. Til slutt. Hvertfall nesten.

(Credit : k bost flickr)

Ingen kommentarer: