tirsdag 17. april 2012

Just keep following the heartlines on your hand


Jeg blogger lite for tiden, men det er vel ganske naturlig når jeg ikke lenger er arbeidsledig med massevis av dødtid foran datamaskinen. Ah, dødtid foran maskinen. You will be missed. Men, ja. Jobb og lønn og læring er ganske kult det og altså. Så nå jobber jeg. Hver dag fra ca klokken 07:50 (grøss og gru) til et sted mellom 15:45 og 16:15. Plutselig må jeg opp kvart over seks om morgenen, og det blir kroppen min tydeligvis aldri ordentlig vant med. Jeg er trøtt-trøtt-trøtt og selvfølgelig mye sliten, men jeg har fine kollegaer som til tider er hysterisk morsomme og jeg lærer noe nytt hver dag. Det er som seg hør og bør når man har 88 (ca-isj) klienter alltid mer enn nok å gjøre, og halvparten av planene jeg har forsvinner med nødhjelp og konstante telefonhenvendelser. Før påske hadde jeg feks 25 søknader på vent og mottok 5 nødhjelpssøknader som skulle behandles innen 24 timer. Heeeeh. Pipelyd. Panikk. Puste i pose. Heldigvis fikk jeg hjelp av kollegaene mine, samtidig som jeg selv har blitt mer effektiv, og nå har tallet sunket til 13.

Hvordan det går varierer selvfølgelig fra dag til dag. Til tider har jeg full panikk og føler meg mest som en ubrukelig ball av prestasjonsangst med alt for mye å gjøre. Andre dager får jeg gjort det jeg skal og litt til, og jeg føler at jeg omsider begynner å få mer oversikt, litt mer kontroll. Nå har jeg jo i utgangspunktet bare et vikariat som varer frem til 15. juni, men jeg har hvertfall fått tilbakemeldinger fra mine kollegaer på at jeg lærer raskt og skriver gode vedtak, så jeg krysser fingrene for at jeg får forlenget vikariatet mitt hvertfall et halvt år til etc. Vi får se, det er mye som spiller inn som handler om hvorvidt ansatte i reduserte stillinger kan begynne å jobbe fulltid, og om ansatte i prosjektstillinger får videre midler. I tillegg er det egentlig ansettelsesstopp i bydelen. Men, ja. Hvis jeg blir arbeidsledig igjen får jeg få Stina til å legge inn et godt ord hos sin mor, for hun ga meg jo beskjed om at jeg egentlig hadde fått stillingen hos dem hvis jeg hadde møtt på jobbintervju (noe jeg ikke kunne da jeg allerede hadde fått stillingen jeg har nå). Og hvis ikke... Vel, da har jeg tumblr og Dexter og et enormt søvnbehov, og forhåpentligvis vil det være sol ute. Dessuten håper jeg jo at det er langt lettere å bli ansatt nå som jeg har erfaring.

Jeg håper på det beste, og gleder meg til vårvårvår og lønning og iiiih, kanskje jeg til og med klarer å flytte hjemmefra før jeg blir tretti?

(Credit : Sayaka Minemura flickr)

3 kommentarer:

stokkefot sa...

1) De første to månedene med opplæring i kombinasjon med dine egne 90 klienter er de aller verste. Du er med andre ord halvveis i det verste, og snart begynner ting å roe seg. Hvis du gidder (har tid til) å bla deg tilbake til september, ser du at jeg holdt på med det samme som du gjør nå, og før du vet ordet av det så kjeder du deg nesten på jobb. :p
2) Selv man selvfølgelig må ta høyde for alle mulige ting/fast ansatte som kan dukke opp; jeg er rimelig sikker på at du kan fortsette så lenge du vil, for jeg så i løpet av den uka jeg hadde opplæring med deg at denne jobben klarer du veldig, veldig godt!
3) Jeg trenger ikke legge inn et godt ord til mamma, for hun er uansett veldig interessert i å ansette deg.
4) Du kommer til å flytte hjemmefra innen du er 24 (kanskje til og med 23?!)

Klem fra Bergen! :D

metallicatrollet sa...

Jeg begynner å tvile på om jeg noen gang flytter hjemmefra. I går sa mamma (vi driver og skal ordne en midlertidig lagerplass, der vi blant annet skal ha noen ting jeg kan ha med meg hvis jeg noensinne flytter ut); "spørsmålet er jo hvor mange år vi skal leie denne - hvis det er mange, så blir det jo ganske dyrt". Needless to say, både Vidar og jeg så litt redde ut etterpå. :x Buhu.

On the other hand, så synes jeg det virker som du gjør det veldig bra på jobb. You can do this! Flinkesen. <3

ingo sa...

Tviler ikke på at du er flink i jobben, både fordi du er generelt veldig flink og fordi Stina, som også er veldig flink, lærte deg opp :D
Bra du ser framgang, det er motiverende! =)