mandag 27. august 2012

Our minds are troubled by the emptiness



På jobben lager jeg uendelige to-do lister, jeg har mennesker jeg skal ringe og alt for mange vedtak jeg skal skrive, brukere som trenger oppfølging og timeavtaler, brukere som trenger bolig, brukere som trenger penger, det renner inn med søknader, telefoner, nødhjelp, og tiden jobber mot meg. Ferie er innmari deilig, til man returnerer til jobb og innser at alt har hopet seg opp. Så ja. Jeg har mye å gjøre, mye og føre, jeg har kronisk underskudd på søvn, det begynner å bli høst, jeg har mistet en del av fyllingen min, glemt å bestille nye linser (noe som betyr at jeg snart går rundt i halvblinde), fått fire vedtak i retur på samme dag, hatt massevis av irriterende DNS problemer med datamaskinen, begynt å få en jævlig irriterende tendens til å nesten-sovne på fest etter klokken tolv (jeg følger meg gammel), innsett at 90% av vennene mine har flyttet/ skal flytte fra meg, og her om dagen begynte jeg å gråte av å se på True Blood. Så ja. Vi er litt der i dag. Snart går jeg innom Bodymap og kjøper meg en sint button som kan uttrykke følelsene mine. Neida. Sutring på internett er like effektivt.

Musikk hjelper selvfølgelig. Og True Blood. Masse True Blood. Her er noen sanger jeg har hengt meg opp i den siste tiden, og sikkert kommer til å høre ihjel innen neste måned.

Youth av Daughter:
"And if you're still breathing, you're the lucky ones. 
Cause most of us are heaving through corrupted lungs. 
Setting fire to our insides for fun 
Collecting names of the lovers that went wrong 
The lovers that went wrong."

Civilian av Wye Oak:
"I am nothing without pretend
I know my faults, can't live with them [...] 
I don't need another friend 
When most of them, I can barely keep up with them"

Vampire Smile av Kyla La Grange:
"I'm a paper doll, you can tear me up, 
We'll be the broken lovers with the poison cup. 
And we'll draw in breaths like we don't have air, 
Oh God, look at me, don't you even care 
That I'm dying in the cupboard underneath the stairs?"

(Credit : Laura Makabresku)

4 kommentarer:

stokkefot sa...

Jeg har også hatt en tendens til å sovne etter midnatt på fest helt siden jeg begynte å jobbe. Tar på å ikke være student med mulighet til å sove lenge på fri-fredager, gitt.. :p

Du er flink! Folka på jobb skryter masse av deg. Jeg vet ikke om de er like flinke til å skryte direkte til deg, men skrytet finner uansett veien til meg, så da må jeg viderebringe det. :)

Hanna sa...

Jeg synes du er flink jeg :)
Jeg blir lattelig trøt tudlig selv på fest. Er ikke den samme gammle som tålte uendelig med alkohol lenger.

Du får komme å besøke oss i tur og ordne når du får tid ^^
Så kommer vi å besøker deg også :)

metallicatrollet sa...

Jeg har bare begynt å være fyllesyk til klokka er ca åtte på kvelden dagen derpå. Savner deg! <3 I dag regner det sidelengs, og det er litt vanskelig å finne motivasjonen til å gå ut for å høre på skravling om gamle, tenkende menn. Sinnabutton hadde vært noe - men internettsyt er kanskje enda bedre? Da får du hvertfall livstegn fra oss. Og, jeg har jo ikke dratt fra deg, vi er bare i et avstandsforhold. <3 Husk, se på kaninlampa, og vit at vi er Flomp og Miff for alltid. Smaskpå!

ingo sa...

Du griner av True Blood, jeg griner av Californication, jeg veit ikke hva som er verst jeg haha.