lørdag 13. oktober 2012

I’m a foolish, fragile spine



Lørdagskveld. Og jeg henger på internett, får vondt i ryggen av sofaen, spiser godteri jeg ikke engang har lyst på mens jeg leser igjennom mitt eget bloggarkiv og tar meg selv i å savne å være 18 år, henge med venner minst fem ganger i uken og dra på fest hver helg. Jeg har aldri helt forstått meg på mennesker med et stor behov for alene tid. Jeg har vokst opp med mamma og lillesøster i en leilighet som i utgangspunktet kun hadde ett soverom, der det alltid var noen hjemme og ingen satt på rommet sitt. Jeg har stor sett jævlig lite behov for å være alene. En kveld kan selvfølgelig være fint, men slik som det er nå for tiden med mamma som jobber netter og sover på dagen, venner som har flyttet vekk og der det ikke skjer noe sosialt, er bare jævlig kjedelig. Så ja. I dag sov jeg til klokken to. Så gikk jeg på butikken for mamma. To ganger. Gabbagabbahey. Forsøker å laste ned en film, men nettet samarbeider ikke så det går jævlig tregt. Livet ass.

Forøvrig hører jeg mye på:

Maps av Yeah Yeah Yeahs: 
"Wait 
They don't love you like I love you" 

Smother av Daughter:
"I’m wasted, losing time 
I’m a foolish, fragile spine
I want all that is not mine 
I want him but we’re not right

In the darkness I will meet my creators 
And they will all agree, that I’m a suffocator [...] 

Oh no 
I’m sorry if I smothered you
I sometimes wish I’d stayed inside 
My mother 
Never to come out"

Broken Crown av Mumford and Sons
"But oh, my heart was flawed"

Angels av The XX
"You move through the room
Like breathing was easy"

Landfill av Daughter
"Throw me in a landfill 
Don't think about the consequences 
Throw me in the dirt pit 
Don't think about the choices that you make 
Throw me in the water 
Don't think about the splash I will create 
Leave me at the alter 
Knowing all the things you just escaped"

(Credit : Laura Makabresku)

Ingen kommentarer: