fredag 8. januar 2016

2015

 photo tumblr_nhm3d0F8AF1qbdvgzo1_1280_zpsbxqdytys.jpg  photo tumblr_nhm3bjgVZ81qbdvgzo1_1280_zps3ps44hyt.jpg  photo tumblr_nw2ncpEUyv1qbdvgzo1_1280_zps2umr90ty.jpg

I løpet av 2015 har jeg vært på hyttetur på Hovden, hatt venner på middag, venner på fest og venner på besøk i leiligheten min, som gradvis har blitt møblert, og som føles mer og mer som min egen, jeg har bowlet og spilt shuffleboard, brukt for mye penger på uteservering og øl (men, yolo, eller som mamma sier "slå ut håret"), feiret 17 mai med champagnefrokost, reist til Kristiansand for å feire Dessie, drukket meg full i festningsparken under Musikkens Dag, dratt på hyttetur til Nystrand, tapt i kubb og vært livredd passasjer i motorbåt, reist på Roskilde og hatt ett av mine beste år på festival, i steikende sol, dratt til Skiathos med familien og ligget 7 dager på en strand med hvilepuls og bok, reist til København  for å drikke øl (host, Bulmers) og dra på konsert med Damien Rice, grillet og badet daglig på øyene i Oslofjorden - den ene uken været tillot det, kommet meg både opp og ned fra Gaustadtoppen (uten varige mén), besøkt Sandra i Bergen, vært på en hel del fester med mine favorittfolk, ledd masse, vært for mye syk, kjørt kostholdet i grøfta, lest 25 bøker, sett 36 filmer og 29 sesonger med tv-serier. Alt i alt var 2015 et veldig bra år, med masse gøy, så jeg håper at 2016 kan bli like bra - helst med litt mer sol, litt mindre regn, en Dessienessie som kommer tilbake fra Australia (det er lov å håpe) og muuuuligens en tur til New York (hvis min personlige økonomi ikke har kollapset innen den tid).

Bøker jeg har lest:
  1. Konge i snø av Tove Nilsen
  2. The Glass Castle av Jeannette Walls
  3. The Age of Miracles av Karen Thompson Walker
  4. The Goldfinch av Donna Tartt
  5. Half Broke Horses av Jeannette Walls
  6. The Invisible Wall av Harry Bernstein
  7. We Were Liars av E. Lockhart
  8. Why Be Happy When You Could Be Normal? av Jeanette Winterson.
  9. Lyden av asfalt av Yngve Kveine
  10. Unnskyld av Ida Hegazi Høyer
  11. The Last of the Savages av Jay McInerney
  12. Sunset Park av Paul Auster
  13. The Little Friend av Donna Tartt
  14. The Secret History av Donna Tartt
  15. Til musikken av Kjetil Bjørnstad
  16. Unnskyld av Ida Hegazi Høyer
  17. På vei til en venn av Nils Fredrik Dahl
  18. Just Kids av Patti Smith
  19. Forsnakkelser av Kristin Ribe
  20. Beckomberga - Ode til min familie av Sara Stridsberg
  21. Teaching My Mother How To Give Birth av Warsan Shire
  22. Frøken Snehvit av Knut Faldbakken
  23. Skogen i tapetet av Stig Beite Løken
  24. Sekstitallet av Ketil Bjørnstad
  25. Vingebelastning av Helga Flatland
Filmer jeg har sett:
  1. Hachi: A Dog's Tale
  2. 22 Jump Street
  3. The Italian Job
  4. Hereafter
  5. The Riot Club
  6. Grease
  7. The Art of Getting By
  8. Pride
  9. Love, Rosie
  10. The Hunger Games: Mockingjay - Part 1
  11. The Imitation Game
  12. '71
  13. Vegas
  14. Blue Is the Warmest Colour
  15. Wild
  16. Gone Girl
  17. Dog Pound
  18. The Theory of Everything
  19. Jurassic World
  20. House at the End of the Street
  21. Factory Girl
  22. Hot Girls Wanted (documentary)
  23. The Way Back
  24. Paper Towns
  25. Virunga (documentary)
  26. Blackfish (documentary)
  27. Dirty Wars (documentary)
  28. The Road Within
  29. Project X
  30. Bølgen
  31. The Basketball Diaries
  32. My Own Private Idaho
  33. Ted 2
  34. The Interview
  35. Good Will Hunting
  36. Beast of No Nation

TV-serier jeg har sett:
  1.  Arrow, season 1
  2. Arrow, season 2
  3. Kampen om tungtvannet
  4. Broadchurch, season 2
  5. Breaking Bad, season 4
  6. Breaking Bad, season 5
  7. Luther, season 1
  8. Luther, season 2
  9. Walking Dead, season 5
  10. Shameless US, season 5
  11. Luther, season 3
  12. Peaky Blinders, season 1
  13. Peaky Blinders, season 2
  14. Brooklyn Nine-Nine, season 1
  15. Game of Thrones, season 5
  16. Orphan Black, season 1
  17. Greys Anatomy, season 11
  18. Orphan Black, season 2
  19. Orphan Black, season 3
  20. My Mad Fat Diary, season 3
  21. The Honourable Woman
  22. This Is England '90
  23. Broen, season 1
  24. Unge lovende
  25. Humans, season 1
  26. Mr.Robot, season 1
  27. The Walking Dead, season 6
  28. Skam, sesong 1
  29. Homeland, season 5

(Credit: Nishe.net, Gabriela Minks flickr)

Ingen kommentarer: